Форма: Бесіда, презентація.
Мета:
1. Знайомство зі світом фешн-індустрії.
2. Розвиток зацікавленості до обраної професії.
3. Формування професіоналізму в умовах ринкової економіки.
4. Виховання естетично розвинутої особистості.
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, мультимедійна презентація.
Методи, прийоми: відповідає віковим особливостям учнів, їх поглядам та вимогам, враховані можливості активної участі учнів.
КОНСПЕКТ ЗАХОДУ:
Сьогодні ми з вами поговоримо про те як створюється одяг в будинках моди, з чого все розпочинається, де дизайнери черпають натхнення і як одяг опиняється в магазинах.
Що таке «колекція»?
Колекція (від лат. collectio - зібрання) - це систематизоване зібрання будь-яких однорідних предметів, що представляють науковий, історичний або художній інтерес. Колекція одягу - це серія моделей різних за призначенням, маючих спільну:
- авторську концепцію;
- образ;
- матеріалів;
- колірне рішення;
- форми;
- базові конструкції;
- стильове рішення.
Подивіться наступні слайди і назвіть ознаки, за якими представлені вироби зібрані в колекції?
Види колекцій одягу.
Колекції поділяються на кілька видів:
- перспективні колекції, в яких представляють нові стилі і тенденції.
- промислові базові колекції. В них втілюються актуальні напрямки моди, і вони призначені для масового виробництва.
- авторські колекції, які висловлюють творчу концепцію дизайнера.
- колекції спеціального призначення, наприклад колекції шкільного одягу, колекції форменого одягу.
Перспективні колекції поділяють на Pret-a-porter і Haute coture.
Haute Couture - це престижний офіційний статус.
Термін "Haute Couture" за законом належить Синдикату Високої Моди в Парижі і, згідно з його правилами, може використовуватися (наприклад, в рекламних цілях) тільки тими компаніями, які виходять в список його членів.
На практиці ж вживання терміна "haute couture" виходить за межі Парижа і Синдикату Високої Моди. Цими симпатичними словами як дуже часто називають одяг, зшитий на приватного замовника з дорогих тканин з особливою увагою до обробки деталей і великою кількістю ручної роботи в обробці.
Pret-a-Porter (або Ready-to-Wear) - це більш звичні для широкого кола моделі одягу, які випускаються великими партіями і продаються в бутиках. Саме в колекціях Pret-a-Porter найгостріше відчувається мода сезону.
Після цього колекції можна розділити сезонно.
SS - spring-summmer (весна-літо).
Fall - осінь-зима. Сезонні колекції показують на тижнях моди в Мілані, Парижі, Нью-Йорку, Берліні та інших столицях світової моди.
Далі йдуть міжсезонні колекції. Колекції Cruise (resort) відносяться до розряду міжсезонних. Презентації цього одягу проходять в травні-липні, а вже наприкінці осені моделі надходять у продаж. Міжсезонні колекції призначені для тих, хто їде взимку в теплі країни і не хоче брати з собою речі минулого сезону.
Ще один вид міжсезонних колекцій - Pre-fall колекції. Вони представлені тільки в каталогах і ніколи не з'являються на показах.
Пропоную вам простежити шлях колекції одягу від творчого задуму до полиці магазину.
Залежно від виду колекції етапи ії створення дещо змінюються. Ми з вами детальніше розглянемо процес створення колекції Pret-a-Porter.
Ну ось ми й підійшли до найцікавішого.
Етапи створення колекції
1. Визначення об’єкту проектування. Дизайнер-початківець просто не зможе охопити весь гардероб - необхідно визначитись з асортиментом одягу для проектування. Наприклад: колекція суконь чи то колекція спідниць.
2. Визначення кольорової гами майбутньої колекції. Напевне ви звертали увагу домінування певних кольорів над іншими. У 2012році – це були відтінки коралового кольору, у 2013 – відтінки смарагдового. Існують трендові агентства які прогнозують актуальну кольорову гаму та продають свої дослідження у вигляді журналів з підбіркою кольорів. Приклад:ілюстрація.
3. Вибір матеріалів. З вибором тканин не все так просто, як здається на перший погляд. На спеціалізованих виставках швейних матеріалів і фурнітури дизайнер обирає матеріали, замовляє зразки для виготовлення пробної партії про умови виготовлення необхідної кількості матеріалів для масового виробництва колекції.
4. Розробка дизайн-концепції. Цей етап включає в себе роботу з джерелами і виконання матриці ескізів. Джерела можуть бути первинні(наприклад: будівлі, птахи, дерева, картини і т.д.) і вторинні – журнали мод, каталоги одягу. При використанні первинних джерел зменшується вірогідність плагіату. Що стосується матриці ескізів, то для створення колекції 10-15 одиниць необхідно виконати 100-120 ескізів.
5. Розробка конструкторської документації. В межах цього етапу розробляють ескізи колекції виробів, виготовляють робочі лекала, виготовляють пробний зразок з макетної тканини та вносять необхідні зміни.
6. Розробка технологічної документації. Цей етап включає в себе вибір режимів обробки, розробку раціональної послідовності обробки та виготовлення колекції з основних матеріалів.
7. Розрахунок вартості виробів. Включає в себе всі види ватрат.
8. Презентація колекції. Відбувається у вигляді показу на тижнях високої моди, шоу-румах, спеціалізованих виставках. Такі заходи відвідують баєри – власникі мережі магазинів, які замовляють великі партії одягу. Виходячи з кількості замовлень стає зрозумілим, чи успішна колекція.
9. Тиражування колекції. За кількістю замовлень розраховується і замовляється необхідна кількість матеріалів, потім відбувається розкрій і виготовлення потрібної кількості моделей одягу. Для цього європейськими дизайнерами арендуються швейні виробництва в Азії.
10. Доставка виробів у магазини.
Я сподіваюсь, що сьогоднішня бесіда буде для вас корисною, і у майбутньому ви мене будите запрошувати на презентації своїх колекцій одягу!
Класний керівник групи 21 Шевченко В.С.
Немає коментарів:
Дописати коментар